Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας την Παρασκευή 03/06 μετά από πρόσκληση του κ. Φίλη. Το Υπουργείο μάς ανακοίνωσε αλλαγές μόνο για το Γυμνάσιο:
1.     Επεκτείνεται ο χρόνος των μαθημάτων έως και τέλη Μαΐου ακόμα και αρχές Ιούνη
2.     Καταργούνται τα τρίμηνα και χωρίζεται ο σχολικός χρόνος σε δύο τετράμηνα
3.     Στο τέλος κάθε χρονιάς θα δίνονται σε λιγότερα μαθήματα εξετάσεις, τα οποία τα χαρακτήρισε βασικά και κύρια.
4.     Σε όλα τα μαθήματα, κατά την διάρκεια του έτους, θα γίνεται αξιολόγηση μέσω εργασιών και τεστ.
5.     Μειώνονται σε 32 οι ώρες της εβδομάδας για τους μαθητές. Το υπουργείο δεν μπορεί να ανακοινώσει ακόμα από πού θα κοπούν οι 3 ώρες… Έγινε αναφορά σε μείωση των αρχαίων ελληνικών και των projects….(Σε σημερινή ραδιοφωνική του συνέντευξη ο Υπουργός έκανε λόγο και για οικιακή οικονομία). Τέλος του μήνα, θα ανακοινωθεί επίσημα το ωρολόγιο πρόγραμμα.
6.     Στόχος του υπουργείου είναι η περιγραφική αξιολόγηση η οποία θα τρέξει πιλοτικά από του χρόνου.
Σε ερωτήσεις, που έγιναν από την μεριά της Ομοσπονδίας,  για τα εργασιακά μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, δόθηκαν οι ακόλουθες απαντήσεις:
1.     Δε θα μειωθεί ο αριθμός αναπληρωτών για την επόμενη χρονιά, στη δευτεροβάθμια.  Το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου θα γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών ηλεκτρονικά.  Ο ΑΣΕΠ θα οριστικοποιήσει τους πίνακες και την επόμενη χρονιά θα έχει την ευθύνη για τη σύνταξή τους εφαρμόζοντας,προφανώς, ένα νέο σύστημα που το συζητά το υπουργείο.
2.     Τέλος του μήνα θα ολοκληρωθούν οι μεταθέσεις. Ιούλιο θα γίνουν οι αποσπάσεις. 11 Σεπτέμβρη θα λειτουργήσουν «κανονικά» τα σχολεία.
3.     Σύμφωνα με το υπουργείο είναι άλλο απόλυση δημοσίων υπαλλήλων που έκανε η ΝΔ και άλλο μη ανανέωση σύμβασης αναπληρωτών…..
4.     Τα πλεονάσματα που δημιουργούνται σε ειδικότητες, θα καλυφθούν με άλλες δράσεις, όπως ενισχυτική διδασκαλία, ξενόγλωσση διδασκαλία και βιβλιοθήκες.
5.     Τέλος του μήνα, θα ανακοινωθούν και οι «λελογισμένες» αλλαγές αναθέσεων μαθημάτων.
6.     Δεν υπήρξε δέσμευση για τον μέγιστο του αριθμού των σχολείων που θα υποχρεωθεί ο κάθε συνάδελφος να μετακινηθεί για να καλύψει ωράριο.
Δόθηκαν επιπλέον οι ακόλουθες απαντήσεις σε ερωτήσεις περί πορισμάτων επιτροπών και αναθεωρημένης έκθεσης του ΟΟΣΑ:
1.     Τον Σεπτέμβρη, θα δοθεί η νέα έκθεση των εμπειρογνωμόνων.
2.     Το πόρισμα της επιτροπής του Εθνικού διαλόγου (http://dialogos.minedu.gov.gr/wp-content/uploads/2016/04/PORISMATA_DIALOGOU_2016.pdf) είναι θετικό, είναι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το υπουργείο. Το 4ετές Γυμνάσιο και 2ετές Λύκειο θέλει χρόνο να προετοιμαστεί, άρα δεν μπορεί να γίνει του χρόνου.
3.     Η έκθεση που κατατέθηκε από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, κρίνεται θετική και είναι εφικτά τα προτεινόμενα χρονοδιαγράμματα (https://www.alfavita.gr/arthron/apokleistika-sto-alfavitagr-oi-100-selides-tis-epitropis-morfotikon-ypotheseon-tis-voylis-me)
4.     Αρμόδιο όργανο για τις τελικές κατευθύνσεις το ΙΕΠ

Συναδέλφισσες -οι,
Συμπερασματικά,
-        Το υπουργείο κατ’ εντολή των δανειστών περικόπτει ώρες σχολικού χρόνου και ωράρια για την εξοικονόμηση προσωπικού. Η κοπτορραπτική μείωσης του σχολικού χρόνου και η "λελογισμένη διεύρυνση" των αναθέσεων δεν στηρίζονται σε παιδαγωγικά κριτήρια αλλά αποσκοπούν σε εξοικονόμηση εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πολλών και πάγιων κενών στην εκπαίδευση.  Το τεράστιο πρόβλημα της αδιοριστίας που συνεχίζεται επί χρόνια και κάθε χρόνο επιτείνεται λόγω της συνταξιοδότησης των συναδέλφων (φέτος έχουν κατατεθεί 1085 αιτήσεις συνταξιοδότησης), θα επιλυθεί με συμπίεση εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα "γίνονται λάστιχο" , για να καλύψουν ωράριο σε 3 και 4 σχολεία, λόγω των πλεονασμάτων που θα δημιουργηθούν από τις παρεμβάσεις αυτές.
-        Η συμπερισφορά του υπουργείου απέναντι στους αναπληρωτές, ο κυνισμός του υπουργού, που δεν αναγνωρίζει ως απόλυση τη μη πρόσληψη εκπαιδευτικών καθώς και ο εμπαιγμός των χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων μας, που έχει ξεκινήσει το υπουργείο εδώ και μήνες, δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές είναι μιας χρήσης, αναλώσιμοι και καμία υποχρέωση δεν αναγνωρίζεται από την κυβέρνηση προς τους χιλιάδες μάχιμους συναδέλφους μας, που κάλυψαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στις εσχατιές της χώρας.
-        Οι πολυσέλιδες εκθέσεις των δύο πορισμάτων αποτελούν την πιο νεοφιλελεύθερη πρόταση των τελευταίων χρόνων. Είναι πταίσμα οι προτάσεις Διαμαντοπούλου μπροστά στα πορίσματα του "εθνικού διαλόγου", που έστησε η κυβέρνηση, για να δημιουργήσει ένα προπέτασμα καπνού, που θα συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες της για την ολική διάλυση του δημόσιου σχολείου και για το βάθεμα των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ολοκληρώνει το έργο των προκατόχων της και ακολουθεί πιστά το δρόμο που υπαγορεύεται από τους δανειστές και το κεφάλαιο και ο οποίος περιλαμβάνει:
o   Αυτονομία των σχολικών μονάδων, οικονομική και παιδαγωγική.
o   Αξιολόγηση ακόμα και τιμωρητική καθώς συνδέεται με δείκτες.
o   Επιμονή στο καθηκοντολόγιο και την κινητικότητα.
o   Ομηρεία των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων εκπαιδευτικών.
o   Εσωτερικός διαχωρισμός των μαθητών από τα πρώιμα εφηβικά τους χρόνια και εξοβελισμός της μεγάλης πλειονότητας αυτών από το εκπαιδευτικό σύστημα στην ηλικία των 16. Η αύξηση κατά ένα έτος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης λειτουργεί ως άλλοθι για το γεγονός ότι "λίγοι κι εκλεκτοί" θα έχουν θέση στο Λύκειο , ενώ των υπολοίπων η μοίρα θα είναι είτε το ΕΠΑΛ της μαθητείας , είτε οι εκπαιδευτικές δομές έξω από την τυπική εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση , δηλαδή, κατάρτιση, δεξιότητες, αποσπασματική γνώση. Αυτά είναι τα αναγκαία εφόδια για τον ελαστικά εργαζόμενο του μέλλοντος, με μισθούς πείνας , που θα "τροφοδοτήσουν" την ανάπτυξη , και που μπροστά στην ανεργία του 30% θα φαίνονται "παράδεισος". Πόσο μακριά είναι όλα αυτά από ένα ενιαίο σχολείο που θα δίνει πραγματική παιδεία και θα "χωρά" όλα τα παιδιά..
Η συνέχιση αυτής της πολιτικής από την Κυβέρνηση θα αποτελέσει ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και ισοπεδώνει ό,τι περισώθηκε από την αυταπάρνηση και τον αγώνα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών.
Συναδέλφισσες, -οι
Είναι μονόδρομος η ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και η ευθεία σύγκρουση με όσους τις εφαρμόζουν. Είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε τα παιδιά μας, τα εργασιακά μας δικαιώματα αλλά και τις ζωές μας.
ΚΟΙΝΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ
ΤΗΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 08/06
Με ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ, σε όλη την Ελλάδα
σε συντονισμό με τη ΔΟΕ και την ΠΟΕΔΗΝ
(2ωρη στάση εργασίας 12-2 μ.μ. και 2 – 4 μ.μ. )
ΑΘΗΝΑ,  ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ: Την ΤΕΤΑΡΤΗ 8/06 στις 12.30 στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ
Η ΔΥΝΑΜΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ

Η ΝΙΚΗ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΕ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ



ΜΕΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου