Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2016

Δήλωση για τη συνάντηση των ομοσπονδιών ΔΟΕ – ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας





Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 26/08 συνάντηση των ΔΣ των ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, αιρετών σε υπηρεσιακά συμβούλια και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας , με κεντρικό αίτημα την απόσυρση της εγκυκλίου που εκδόθηκε στις 24/08 και «ανανεώθηκε» στις 25/08, για τις συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ - ΠΥΣΠΕ και τον υπολογισμό των λειτουργικών κενών.
Προκλητική και ειρωνική στάθηκε η πολιτική ηγεσία στα βασικά σημεία που τέθηκαν από εκπροσώπους του κλάδου και κωδικά αφορούν:
1. Τον αποφασιστικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων , που έχουν και την κύρια ευθύνη ανάθεσης μαθημάτων και καταγραφής των κενών και των πλεονασμάτων.
2. Την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και την ολοκλήρωση της εξεταστικής περιόδου σε Γυμνάσια και Λύκεια , καθώς και την ολοκλήρωση των μετεγγραφών ιδιαίτερα στα Τεχνικά Λύκεια.
3. Τη δημοκρατική λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων, την περιφρούρηση του δικαιώματος των συναδέλφων που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ , να επιλέξουν τοποθέτηση, και με ανοιχτές διαδικασίες να προβούν και σε ενστάσεις σε τυχόν παρατυπίες.
4. Την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αλλά και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας , που χρειάζονται και αμέσως αλλά και μόνιμα, εκπαιδευτικούς σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίς τη μετακίνηση τους κατά την διάρκεια του σχολικού έτους, επειδή το υπουργείο αποφασίζει και διατάζει.
Τα σχόλια του υπουργού Παιδείας ήταν άκρως ειρωνικά και επικριτικά. Η συνθηματολογία του προηγούμενου διαστήματος πως ο εκπαιδευτικός πρέπει να στηριχθεί, μετατράπηκε στο ότι το ζήτημα της εκπαίδευσης δεν είναι η ανεργία αλλά η μόρφωση!!!!!! Ακουσον ακουσον, πέρασαν χρόνια από την αλησμόνητη Διαμαντοπούλου για να ακουστούν ξανά τα ίδια πράγματα , πιθανά και με τις ίδιες λέξεις. Ο Υπουργός παιδείας παίζει το επικοινωνιακό του παιχνίδι διαστρεβλώνοντας το απόλυτο νόημα της γνώσης και της μόρφωσης, που σίγουρα δεν είναι «βουλώνουμε τρύπες». Η μόρφωση των παιδιών μας καλύπτεται με την σύνδεση της εμπειρίας του εκπαιδευτικού με την ανάγκη του μαθητή, μέσα σε ένα περιβάλλον ελευθερίας, δημοκρατίας και ισονομίας. Τα κοντόφθαλμα μυαλά του υπουργείου διαβάζουν δείκτες και υλοποιούν μνημονιακές δεσμεύσεις και προφανώς δεν τους απασχολεί ότι δεν μπορεί να καλύψει τις μορφωτικές ανάγκες ο εκπαιδευτικός των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και της κάλυψης κενών σε 4 και 5 σχολεία. Να χρησιμοποιήσουμε τα λόγια του υπουργού σε μια προηγούμενη περίοδο, ότι ο εκπαιδευτικός δεν είναι ταχυδρόμος….
Οι απαντήσεις που δόθηκαν, σηματοδοτούν και τα μέτωπα που ήδη έχει ανοίξει το υπουργείο για την επόμενη περίοδο:
1. Έχουν εγκριθεί πιστώσεις για 20.800 αναπληρωτές, δηλαδή 2500 περίπου χιλιάδες λιγότερους από πέρσι. Η περσινή σχολική χρονιά έληξε με 3000 κενά και έγιναν και συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων. Γι’ αυτό λοιπόν το υπουργείο καταργεί ώρες στα δημοτικά και γυμνάσια, αναμορφώνει τα προγράμματα στα τεχνικά, συγχωνεύει τμήματα, για να καλύψει «τρύπες»…….. Καμία δέσμευση για μόνιμους διορισμούς….
2. Δεν δέχονται συζήτηση για αλλαγή του χρονοδιαγράμματος που έθεσαν με την εγκύκλιο. «Η 12η Σεπτέμβρη είναι στοίχημα για την κυβέρνηση, οι καθηγητές και οι δάσκαλοι να είναι στα σχολεία». Ποιος να αρνηθεί ότι όλοι και πρώτα από όλα οι εκπαιδευτικοί θέλουν να βρίσκονται στα σχολεία τους με την έναρξη των μαθημάτων; Τι έκανε όμως η πολιτική ηγεσία για αυτό;;; Ο υπουργός παιδείας εδώ και κάμποσο καιρό επικοινωνιακά παίζει με το «όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους» , ενώ μέσα στο καλοκαίρι αλλάζει ωρολόγια, αναθέσεις, μειώνει ώρες εκπαιδευτικών, δεν κάνει έγκαιρα αποσπάσεις και μεταθέσεις και αποφασίζει και διατάζει να καταστρατηγηθούν όλα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, να παραγκωνιστεί ο σύλλογος διδασκόντων, να αναβαθμιστούν διευθυντές εκπαίδευσης και περιφερειακοί, και με fast truck αδιαφανείς και αντιδημοκρατικές διαδικασίες ενεργοποιεί το καθηκοντολόγιο και τις μετακινήσεις σε επίπεδο περιφέρειας των συναδέλφων, και τσουβαλιάζει εκπαιδευτικούς στα σχολεία όπως όπως , χωρίς να ληφθούν υπόψη τμήματα, ανάγκη σχολείων, λόγοι υγείας και οικογενειακοί λόγοι.
Συνάδελφοι,
Ο υπουργός και η κυβέρνηση τιμούν τις μνημονιακές τους δεσμεύσεις και η ηγεσία του υπουργείου βαφτίζει «μόρφωση» την εξοικονόμηση πόρων στην εκπαίδευση καθώς και τη συρρίκνωση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων. Η εκπαίδευση έχει δεχθεί τεράστια πλήγματα από τις μνημονιακές πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Είναι δεδομένο ότι κριτής των επιλογών της κυβέρνησης δεν είναι οι εργαζόμενοι, ο κυρίαρχος λαός αλλά οι δανειστές. Ο διευθυντής του γραφείου του Φίλη αποδοκίμασε την προσπάθεια υπεράσπισης των συμφερόντων του κλάδου αποκαλώντας τα συνδικάτα εκφυλισμένα. Το υπουργείο άνοιξε το νέο γύρο επίθεσης στην εκπαίδευση επισημοποιώντας και την έναρξη της επίθεσης σε συνδικαλιστικά και εργασιακά κεκτημένα, σε πλήρη συνέχεια του κυβερνητικού «έργου», της σφαγής των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων σε ιδιωτικό αλλά και δημόσιο τομέα. Εμείς τι κάνουμε;

Το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς πρέπει συσπειρωμένοι να δώσουμε τη μάχη υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου. Ο μνημονιακός οδοστρωτήρας συνεχίζεται και με μεγαλύτερη σφοδρότητα. Τίθεται πλέον ζήτημα ύπαρξης της δημόσιας εκπαίδευσης! Απάντηση μας πρέπει να είναι η υπεράσπιση των συμφερόντων των λαϊκών τάξεων απέναντι στην κυβέρνηση και τους δανειστές, σε απόλυτη σύγκρουση με τις μνημονιακές πολιτικές, με τους ευρωπαϊκούς δείκτες εξαθλίωσης των οικογενειών μας και των μαθητών μας. Το παιχνίδι είναι ξεκάθαρο! Πρέπει να πάρουμε όλοι θέση! Ή εμείς ή αυτοί!!!!!

Δώρα Ξυπολιά, εκπρόσωπος του ΜΕΤΑ εκπαιδευτικών στο ΔΣ της ΟΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου