Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Το ΙΕΠ σε ρόλο ιδεολογικού εκφραστή και βασικού συντελεστή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής του Υπ. Παιδείας





Το υπουργείο παιδείας δεν καθυστερεί και δεν αστειεύεται. Ο νέος υπουργός Παιδείας ήρθε για να επιταχύνει τη νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση στην ελληνική εκπαίδευση και αυτό εκτελεί χωρίς καθυστέρηση.



1. Το «πόρισμα των πορισμάτων» του ΙΕΠ
Το υπουργείο ανοίγει το «διάλογο» για το «νέο Λύκειο», στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων και παράλληλα το ΙΕΠ δίνει στην δημοσιότητα ένα σενάριο του ΝΕΟΥ λυκείου, κατ’ εντολή του υπουργείου. Δεν ξέρει κανείς αν πρέπει να κλάψει ή να γελάσει με όσα συμβαίνουν στην περίοδο που διανύουμε… Αλήθεια , πότε πρόλαβε να συγκροτηθεί η νέα επιτροπή του ΙΕΠ που θα επεξεργαζόταν την πρόταση με βάση τα πορίσματα του Μάιου του ‘16 (Λιάκου και Γαβρόγλου) και πότε πρόλαβε να δώσει και το σενάριο που αποτελεί το «πόρισμα των πορισμάτων» (κυκλοφόρησε σε sites 16/01, https://www.esos.gr/arthra/48451/neo-polykladiko-lykeio-ton-epilogon-opos-paroysiazei-i-aygi)
Δεν είναι πια απορίας άξιον, αλλά αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμό!

Το εθνικό Απολυτήριο και το 2ετές ταξικό και αδηφάγο «νέο» Λύκειο είναι η άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης, όπως ξεκαθαρίστηκε και από τον πρωθυπουργό στις πρωτοχρονιάτικες εξαγγελίες του.
Η επιτροπή του ΙΕΠ, παρότι φαίνεται να «στολίζει» την πρόταση της, με «ελάφρυνση του μαθητή» και άλλες ευκολοφόρετες μεγαλοστομίες, παραμένει πιστή στην κεντρική ιδέα που διατρέχει και τα δύο πορίσματα , του Λιάκου και του νυν υπουργού Γαβρόγλου:
2ετές Λύκειο ταχυτήτων και ταξικών φραγμών με περαιτέρω υποβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης.
Δραστική μείωση των γνωστικών αντικειμένων στην Β και Γ Λυκείου.
Περαιτέρω εντατικοποίηση και επαναφορά  της προσμέτρησης των βαθμολογιών τουλάχιστον της Γ Λυκείου και των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η επικαιροποίηση της πρότασης του Εθνικού Απολυτηρίου και η αποκοπή της Β και Γ Λυκείου από τη βασική εκπαίδευση μια για πάντα.

Και αυτά είναι τα πρώτα που είδαν το φως της δημοσιότητας. Τις επόμενες μέρες το ΙΕΠ, πρώην και νυν νεοφιλελεύθεροι υπουργοί, συναινετικά θα αποφασίσουν για την τελική μορφή της αναδιάρθρωσης ,η οποία όμως είναι ήδη συμφωνημένη και υπογεγγραμμένη. Είναι η έκθεση του ΟΟΣΑ και το μνημόνιο, οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που απαιτούν, γρήγορα και συνοπτικά, να ανατραπεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης και να ενισχυθούν οι ταξικοί φραγμοί και οι διακρίσεις έγκαιρα, πριν οι νέοι βγουν στην αγορά εργασίας. Χαμηλά προσόντα, υποτιμημένες και μιας χρήσης πληροφορίες , ισοδυναμούν με "αναλώσιμους" εργαζόμενους χαμηλών προσδοκιών , σε μια αγορά που «αναπτύσσεται» εις βάρος των εργαζομένων της.

Για να υλοποιηθεί το σχέδιο τερατούργημα, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συγχώνευση - κατάργηση των Λυκείων, η κατάργηση ειδικοτήτων και μαθημάτων, η αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών και η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, η σύνδεση των σχολείων με την τοπική αγορά εργασίας, η περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασιακής πραγματικότητας των εκπαιδευτικών, η κινητικότητα των εκπαιδευτικών που δεν θα "θέλουν ή δεν θα μπορούν" να υλοποιήσουν το σύστημα , και η στρατολόγηση νέων εκπαιδευτικών "με όρεξη, ικανότητες, προσόντα" οι οποίοι επι της ουσίας δεν θα διεκδικούν, δεν θα αντιστέκονται και δεν θα απεργούν.

2. Η εγκύκλιος ενεργοποίησης των δημιουργικών εργασιών από το ΙΕΠ
Με την πρόσφατη εγκύκλιο που στάλθηκε από το ΙΕΠ στις 23/12, ενεργοποιούνται και οι «δημιουργικές» εργασίες στα Λύκεια όλης της χώρας, μια διάταξη του νόμου 4186/13 του Αρβανιτόπουλου που ενεργοποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα 46/2016 τον Απρίλη του ‘16. Η επιβολή των «δημιουργικών» εργασιών έχει ως στόχο την επιτάχυνση του σχεδίου του προσωπικού φακέλου του κάθε μαθητή (portfolio), της συλλογής από μεριάς του των ατομικών του πιστωτικών μονάδων, τη σύνδεση των μετρήσιμων στοιχείων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αλλά και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού , και παράλληλα την αλλαγή της φύσης του έργου του εκπαιδευτικού , μετατρέποντας τον σε «συντονιστή» , και την περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας του.

3. Η εγκύκλιος για τη «θεματική» εβδομάδα από το ΙΕΠ
Μια ακόμα ιδέα του Υπουργείου Παιδείας και του Ι.Ε.Π (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά (!!!) τα Γυμνάσια της χώρας. Είναι ο θεσμός (?!) της « Θεματικής Εβδομάδας » στις ενότητες: Διατροφή και ποιότητα ζωής - Πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων - Έμφυλες ταυτότητες Πολύ ωραίες δραστηριότητες, θα μπορούσε να πει κάποιος. Μόνο που αυτά-ή παρόμοια-θέματα και προγράμματα αναπτύσσονταν ήδη στα σχολεία, στα πλαίσια των μαθημάτων της Οικιακής Οικονομίας ( που ο κ. Φίλης χαρακτήρισε ‘’ήσσονος σημασίας’’) και της Βιολογίας. Ναι, αυτών των μαθημάτων –και όχι μόνο- που από φέτος μειώθηκε ο χρόνος που τους αναλογεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα!
Βασικές ενότητες μαθημάτων, λοιπόν, αποκόπτονται από το διδακτικό αντικείμενο και μετατρέπονται σε ‘’προγράμματα’’, ‘’μέρες’’, ‘’εβδομάδες’’, και η υποκρισία της κυβέρνησης "της πρώτης φορά αριστερά" δεν έχει τελειωμό!! Αιτίες; Η δημοσιονομική προσαρμογή και η εξοικονόμηση προσωπικού. Αποτελέσματα; Σκόρπιες γνώσεις, προχειρότητα, ανοιχτό το ενδεχόμενο εμπλοκής φορέων εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας και Μ.Κ.Ο ( οι γνωστές σε όλους μας μη κυβερνητικές οργανώσεις ) κ.ο.κ. Πρόσθετα γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα στους εκπαιδευτικούς, περιφρόνηση του προγραμματισμού των Συλλόγων Διδασκόντων, οι οποίοι έχουν ήδη σχεδιάσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς τα προγράμματα και τις δράσεις τους. Κι όλα αυτά χωρίς καμιά παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια. Η σχετική εγκύκλιος (23/12/2016) τα περιέχει όλα: υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο Ι.Ε.Π αλλά και αυτονομία της σχολικής μονάδας , αφού ο σύλλογος θα αποφασίσει περιεχόμενο, τρόπο, κατανομή του χρόνου στα αντικείμενα κ.λπ με βάση τους διαθέσιμους πόρους. Εμείς , δηλαδή, σχεδιάζουμε κεντρικά κι εσείς βρείτε χορηγούς και χρηματοδότες για να υλοποιήσετε. Όσοι τα καταφέρετε, θα καταχωρηθείτε στις πλατφόρμες της αυτοαξιολόγησης ως "σχολεία με καλές πρακτικές" , οι άλλοι , οι "ανεπρόκοποι" , στο πυρ το εξώτερον! Και όλ´ αυτά με επείγοντα χαρακτήρα, αφού το Υπουργείο ζητά την υποβολή φόρμας μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου! Απαραίτητο βήμα για την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση.

4. Το ΙΕΠ, οι σχολικοί σύμβουλοι και το υπουργείο

Τέλος ακόμα και ο πιο αδαής, θα ανακαλύψει την σύνδεση όλων αυτών των «δράσεων» του υπουργείου διαβάζοντας το δελτίο τύπου του ΙΕΠ με ημερομηνία 16/01/17 όπου καλεί όλους τους σχολικούς συμβούλους μόλις αυτή την Παρασκευή 20/01, για  τις Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες στο Γυμνάσιο και τις Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο αλλά και την παρουσίαση της Θεματικής Εβδομάδας. Το ΙΕΠ γενικεύει τις εντολές του υπουργείου, δίνοντας χαρακτηριστικά καθολικά και κατεπείγοντος, επιστρατεύοντας τον στρατό των σχολικών συμβούλων για να επιβάλει τις δεσμεύσεις του υπουργείου στους συλλόγους διδασκόντων.

Και το ΙΕΠ συνεργός στο έγκλημα! ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ
Όλα τα όπλα του επιστρατεύει το υπουργείο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ και είναι μόλις στην αρχή μιας σφοδρής επίθεσης, που όπως φαίνεται θα επιχειρήσει να πραγματοποιήσει εντός χρονοδιαγραμμάτων έκθεσης ΟΟΣΑ, μνημονιακών δεσμεύσεων και αξιολογήσεων. Και εμείς σε ρόλο παρατηρητή και αφηγητή νεοφιλελεύθερων αντιεκπαιδευτικών πρακτικών και αλλαγών;

Καμιά συναίνεση – Οργανώνουμε την αντίστασή μας!

Η ΟΛΜΕ πρέπει να οργανώσει την δράση των πρωτοβάθμιων σωματείων καλώντας:

1. Σε επιτροπές αγώνα ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ ΤΙΣ ΕΛΜΕ για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς, ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις.
2. Σε κοινές συνεδριάσεις με ΔΟΕ, ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ, ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ και 15ΜΕΛΗ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
3. Σε ΚΑΜΠΑΝΙΑ ενημέρωσης γονιών και μαθητών για το νέο σχολείο των ταξικών φραγμών και της αγοράς. (αφίσα, κείμενα, εκδηλώσεις, σποτ ενημέρωσης)
4. Σε Κείμενο εναντίωσης στην υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών στα Λύκεια, της υποχρεωτικότητας της «θεματικής» εβδομάδας και κάλεσμα υιοθέτησής τους από τους συλλόγους διδασκόντων
5. Σε Άρνηση συλλόγων διδασκόντων εμπλοκής των σχολείων με τις επιχειρήσεις
6. Γενικές συνελεύσεις του κλάδου και συνέλευση προέδρων μέσα στο Φλεβάρη

Οποιαδήποτε κίνηση επιβολής του αντιδραστικού πλαισίου της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης αλλά και η προσπάθεια νομοθέτησης του «νέου» αδηφάγου Λυκείου – εθνικού Απολυτηρίου αποτελεί αιτία πολέμου και θα πρέπει να απαντηθεί απεργιακά και αγωνιστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου