Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

οι ΕΛΜΕ Ιωαννίνων και Πρέβεζας για τα "ερωτηματολόγια" της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου



ΕΛΜΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                                      ΙΩΑΝΝΙΝΑ 16/01/2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ -ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

To Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων με έκπληξη και αγανάκτηση παρακολουθεί τις τελευταίες ενέργειες της Περιφερειακής  Διεύθυνσης Εκπαίδευσης   Ηπείρου.
Αρχικά , 10/01/2017 , αποστέλλονται στα σχολεία  ερωτηματολόγια για τους εκπαιδευτικούς  με τα οποία,  με την πρόφαση της ανίχνευσης « των πραγματικών εκπαιδευτικών  αναγκών και του  σχεδιασμού  επιμορφωτικών προγραμμάτων» , καλούνται οι εκπαιδευτικοί να απαντήσουν επώνυμα  για ποιο λόγο θέλουν να επιμορφωθούν , αν  θεωρούν αναγκαία την υποχρεωτική/ προαιρετική επιμόρφωση, σε ποια θέματα χρειάζονται επιμόρφωση- από τα προτεινόμενα θέματα βέβαια απουσιάζουν θέματα  επιστημονικών και παιδαγωγικών εξελίξεων- αλλά και  ποια ημέρα και ώρα – πάντα εκτός εργασιακού ωραρίου- θέλουν να επιμορφωθούν.
Αναρωτιόμαστε  για ποιον πραγματικό λόγο αποστέλλονται αυτά τα ερωτηματολόγια; Δε γνωρίζει η Περιφερειακή Διευθύντρια  τις εκφρασμένες θέσεις του κλάδου- τόσο μέσα από τα συνέδριά του όσο και μέσα από τα συνδικαλιστικά του όργανα- στο θέμα της επιμόρφωσης;  Δε γνωρίζει ότι η πλειονότητα των Συλλόγων Διδασκόντων –  το ρόλο των  οποίων  τάχα θα αναβαθμίσει η  κυβέρνηση-  είχε εκφράσει μια και μόνο θέση , όταν είχαν ,πάλι με περισσή υποκρισία, ερωτηθεί την περίοδο 2007-08  ·  ετήσια ή εξαμηνιαία επιμόρφωση τόσο στο γνωστικό αντικείμενο όσο και στις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Παράλληλα την ίδια ημέρα ,  10/1/2017 , η Περιφερειακή Διεύθυνση   Εκπαίδευσης   δημοσιοποιεί πρόσκληση προς  τα στελέχη της εκπαίδευσης ( Διευθυντές  Εκπαίδευσης, Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές σχολείων ) σε εκδήλωση  με  θέμα  “Εφαρμογές του Διοικητικού και Πειθαρχικού Δικαίου στο χώρο της Εκπαίδευσης” .  Τι ακριβώς επιχειρεί να κάνει η  Διοίκηση; Προσπαθεί  να επιμορφώσει τα στελέχη της προκειμένου να τιμωρήσουν τους «κακούς»  ή «τεμπέληδες» ,όπως  κάποιοι πρόσφατα ισχυρίστηκαν, εκπαιδευτικούς ;   Να «διδάξει» τον τρόπο επιβολής  της αυτοαξιολόγησης  και της αξιολόγησης, που σχεδιάζονται ή μήπως ακόμη-ακόμη και να απολύσει  τους «απείθαρχους»;  Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αυτές είναι και οι απαιτήσεις του ΟΟΣΑ · πρώτα αξιολόγηση και απόλυση των  «κακών» και ύστερα προσλήψεις.
 Μας στεναχωρεί το γεγονός ότι άνθρωποι που πάλευαν δίπλα μας για την κατάργηση του καθηκοντολογίου και την παιδαγωγική ελευθερία των  εκπαιδευτικών  βρίσκονται τώρα απέναντί μας και προωθούν τις πιο σκληρές απαιτήσεις της κυβέρνησης και του ΟΟΣΑ.
 Λαμβάνοντας υπόψη μας όλα τα παραπάνω καλούμε:
·         ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ –ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
·         ΤΟΥΣ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΒΡΕΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ


ΕΛΜΕ Πρέβεζας

http://elmeprevezas.wordpress.com                                                           Πρέβεζα 16 Ιανουαρίου 2017
                                                                                                                                                                     Α.Π. 02


ΑΠΟΦΑΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ

Πριν από μερικές ημέρες η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου έστειλε στα σχολεία ερωτηματολόγιο για να συμπληρωθεί από τους συναδέλφους.
Ο στόχος  είναι (όπως αναφέρεται) το ερωτηματολόγιο αυτό να συμβάλει στον <<προσδιορισμό των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών>>,ώστε να βοηθήσει στο σχεδιασμό αντίστοιχων επιμορφωτικών προγραμμάτων.
Είναι γενικά γνωστό ότι ζούμε στην <<εποχή των ερωτηματολογίων>>,τα οποία υποτίθεται ότι θα καθορίσουν με ακρίβεια τις πραγματικές ανάγκες.
Είναι πλέον επίσης ολοφάνερο ότι τα ερωτηματολόγια κατά κανόνα συντάσσονται με σκοπό να αναδείξουν και να επιβεβαιώσουν <<ως σωστές>>μόνο αυτές τις τάσεις ή τις απόψεις που έχει ο ίδιος ο συντάκτης τους. 
Η ΟΛΜΕ έχει διατυπώσει εδώ και χρόνια προτάσεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που το Υπουργείο μπορεί να επεξεργαστεί και να υιοθετήσει.

 Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε: 

  • Την καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • Την οργάνωση της εισαγωγικής επιμόρφωσης με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αναγκάζονται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις.
  • Την οργάνωση ενός δικτύου Κέντρων Στήριξης του εκπαιδευτικού έργου σε Πανελλαδική κλίμακα, μέσω των οποίων θα παρέχεται συστηματική εκπαιδευτική και παιδαγωγική υποστήριξη στους μάχιμους εκπαιδευτικούς.
  • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να θεωρείται απλώς η συμμετοχή σε κάποια επιμορφωτικά προγράμματα μικρής ή μεγάλης διάρκειας ,αλλά ένα αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Κατόπιν όλων αυτών το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πρέβεζας καλεί τους συναδέλφους να μην συμπληρώσουν το σχετικό ερωτηματολόγιο (η συμπλήρωσή του δεν είναι άλλωστε υποχρεωτική)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου