Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ για "δημιουργικές" εργασίες της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ - Ε ΕΛΜΕ ΑΝ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ

Ο Σύλλογος διδασκόντων του …… ΓΕΛ …………………….. συζητώντας την υπ’ αριθμ. …………………….. εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την εκπόνηση των Δημιουργικών εργασιών στο ΓΕΛ, επισημαίνει τα εξής :

·      Οι εργασίες αυτές αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα, εφόσον καθορίζεται σαφώς ότι αποσκοπούν στη βελτίωση της βαθμολογίας των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων, ενώ η δυνατότητα επιλογής του θέματος καθορίζεται από τους καθηγητές που είναι διαθέσιμοι και το πρόγραμμα.
·      Από τις οδηγίες ορίζεται ότι θα πρέπει να δίνεται βάρος στη διαδικασία και τη μορφή του μαθητικού «παραδοτέου» κι όχι στο περιεχόμενο της διαδικασίας.
·      Η διαδικασία θα γίνει σε δύο επτάωρα -ημέρες με αλλαγή προγράμματος Α και Β Λυκείου μόνο, και την εξασφάλιση ότι εποπτεύοντες καθηγητές – όχι κατά ανάγκη οι επιβλέποντες των εργασιών- θα μπαίνουν σε «μεικτές» τάξεις έως 27 - 30 μαθητών, που θα διαμορφωθούν θεματικά για αυτές τις ημέρες.
·      Οι εργασίες αυτές δεν υπηρετούν το ερευνητικό πνεύμα , καθώς τα εποπτικά μέσα και η βιβλιοθήκη του σχολείου δεν είναι επαρκή για μια τέτοια διαδικασία, οπότε αυτό που αναγκαστικά θα κάνουν οι μαθητές είναι να ακολουθήσουν τις τυποποιημένες οδηγίες που δίνονται στα κουτάκια, της φόρμας  «Σχεδίου υποβολής της Δ.Ε» που πρέπει να συμπληρώσουν. Δηλαδή περισσότερο θα περιγράψουν μια διαδικασία που δύσκολα θα κάνουν στην πράξη.
·      Με την εκπόνηση των λεγόμενων Δημιουργικών Εργασιών, οι Σύλλογοι Διδασκόντων επωμίζονται νέα γραφειοκρατικά και διοικητικά  βάρη στην καθημερινότητα τους, σε βάρος του παιδαγωγικού – διδακτικού τους έργου και των εργασιακών αντοχών των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι σε όλα σχεδόν τα ΓΕΛ υπάρχουν καθηγητές που μετακινούνται σε 2 και 3 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και επιπρόσθετα οι καθηγητές που έχουν την ευθύνη διδασκαλίας μαθημάτων Ομάδων Προσανατολισμού , στην πράξη δεν μπορούν να συμμετέχουν στα 2ωρα.
·      Πίσω από εύηχες λέξεις που περιγράφουν δήθεν διαδικασίες δημιουργικότητας, απαλλαγής από τον φόρτο εργασίας των μαθητών και σπασίματος της ρουτίνας, προετοιμάζεται το έδαφος μέτρησης επιδόσεων, δεικτών αποτίμησης και αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, κατηγοριοποιώντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία.


Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου θα έρθει σε βάρος τελικά της ομαλής, εκπαιδευτικής και διδακτικής διαδικασίας του σχολείου και δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου