Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΕ

του Σπανούδη Δημήτρη
μέλος ΔΣ της Γ' ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΚΗΣ
Η φετινή σχολική χρονιά, βρίσκει τα ΕΠΑΛ και γενικότερα την ΤΕΕ, με ακόμη περισσότερα προβλήματα, “προϊόντα” του 3ου μνημονίου και του ν.4386/16. Προβλήματα που στη κυριολεξία την διαλύουν και την οδηγούν τελεσίδικα στην έξοδο από την τυπική εκπαίδευση και την επιστροφή της μετά από 40 χρόνια στη κατάρτιση.
Ο ν.4386/16, συγχώνευσε τους παλιούς τομείς σε υπερ τομείς, όπως τον  Μηχανολογικό με πέντε ειδικότητες και τον Υγείας – Ευεξίας με  εννέα! Μάλιστα πολλές από αυτές και όχι μόνο από τους παραπάνω τομείς, αλλά και άλλων, είναι ετερόκλητες και φυσικά δεν έχουν πάρα ελάχιστα κοινά μαθήματα. Φυσικό επόμενο ήταν, φέτος που η Β΄ τάξη  ΕΠΑΛ ειναι τάξη τομέα κοινή δλδ για όλες τις ειδικότητες του, μεγάλος αριθμός μαθημάτων να μη χωράνε στο ωρολόγιο πρόγραμμα και με δεδομένο οτι το ιδιο θα συμβει και στο πρόγραμμα της Γ΄ τάξης ειδικότητας, σημαντικός αριθμός μαθημάτων να μη διδαχθούν ποτέ! Κλασσικό παράδειγμα αποτελεί η ειδικότητα των Οχημάτων που ελάχιστα κοινά μαθήματα έχει με τις υπόλοιπες ειδικότητες του Μηχανολογικού τομέα. Το ιδιο συμβαίνει σχεδόν σ όλους τους τομείς.
Καταστρατηγώντας κάθε παιδαγωγική έννοια στο βωμό του δημοσιονομικού οφέλους σύμφωνα με τις επιταγές του 3ου μνημόνιου, οι μαθητές δεν θα μπορούν πια να διδάσκονται όλα τα βασικά μαθήματα της ειδικότητας τους και ταυτόχρονα θα αναγκάζονται να διδάσκονται μαθήματα άλλων ειδικοτήτων.
Και από την άλλη η παραπάνω ολέθρια αντιπαιδαγωγική επιλογή, οδήγησε μεγάλο αριθμό συναδέλφων στην υπεράριθμα, αναγκάζοντας τους να συμπληρώνουν ωράριο στα ΙΕΚ, Γ/σια, ακόμη και σε Δημοτικά!
Και σα να μη έφταναν αυτά, ο 4386/16, υποχρεώνει στο τέλος του τετραμήνου να προβεί ο σύλλογος διδασκόντων στα ΕΠΑΛ, στο νέο και πρωτότυπο χαρακτηρισμό των “μη παρακολουθούντων” μαθητών, έτσι ώστε να εμφανιστούν επιπλέον υπεράριθμες συναδέλφων στη μέση της χρονιάς, για να μετακινηθούν όταν θα προκύψουν “ανάγκες της υπηρεσίας” οπουδήποτε, να υπάρχει η δυνατότητα συγχώνευσης τμημάτων, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του υπουργού.     Και βέβαια του χρόνου, θα χρησιμοποιηθούν τα “αποτελέσματα” αυτά για πολλές συγχωνεύσεις – καταργήσεις ΕΠΑΛ, τομέων και ειδικοτήτων και μ αυτό τον τρόπο θα χάνονται ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και θα υπάρχουν μόνο στην υπο διαμόρφωση με  τα νεα δεδομένα κατάρτιση, την γνωστή απ το μνημόνιο ΕΕΚ.
Η μαθητεία από την άλλη, που ξεκίνησε καθυστερημένα, σύμφωνα με τις επιταγές του 3ου μνημόνιου, αλλά και περιορισμένη στο δημόσιο τομέα μόνο και σε λίγες ειδικότητες, θα βάλει την ταφόπλακα στη ΤΕΕ και στο νεο ΕΠΑΛ που δρομολογείται.  Είναι τόσο μεγάλη η αθλιότητα του υπουργείου, στην εφαρμογή του προγράμματος της, που απροκάλυπτα πλέον και χωρίς να κρατάει τα στοιχειώδη προσχήματα για τον “εκπαιδευτικό” της χαρακτήρα, θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων, να είναι άνεργοι!!! Ξεδιάντροπα πλέον την εφαρμόζει ως πρόγραμμα ανεργίας, αποκαλύπτοντας και τον πραγματικό της ρόλο. Οτι οι μαθητές όχι σαν εκπαιδευόμενοι, αλλά σαν φτηνοί εργαζόμενοι θα καλύψουν τις  κενές θέσεις των εργαζόμενων σε μόνιμη βάση, σε νοσοκομεία, ΟΤΑ, και σε άλλους δημόσιους φορείς. Χάριν λοιπόν στο πρόγραμμα της μαθητείας που είναι πρόγραμμα ανεργίας θα “λυθεί” μια για πάντα φέτος στο δημόσιο, του χρόνου και στον ιδιωτικό τομέα, και προσλήψεις προσωπικού δεν θα χρειαστεί να γίνουν ποτέ!  Ξεδιάντροπα επίσης η μαθητεία αναφέρεται στο σχολικό έτος και όχι στο διδακτικό, δλδ το πρόγραμμα της θα “τρέχει” και το καλοκαίρι, όπου χρειαστεί.
Και βέβαια, το σχέδιο θα ολοκληρωθεί με την μετατροπή της 9χρονης σε 10χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και με την εμφάνιση του 2ετους λυκείου. Το ελιτίστικο σύμφωνα με τις προδιαγραφές του διεθνούς baccalauréat ΓΕΛ αλλά και το ΕΠΑΛ θα χωράει ελάχιστους μαθητές, τόσους οσους θα εισάγονται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ αντίστοιχα. Τους άλλους θα τους “κερδίζει” η ελκυστική μαθητεία, στη μετα γυμνασιακή και μετα λυκειακή κατάρτιση, και αυτοί θα είναι φυσικά οι μαθητές των λαϊκών και ανέργων οικογενειών. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι το νέο ΕΠΑΛ δεν θα δίνει πτυχίο, παρά μόνο απολυτήριο και πιστοποιητικό, οτι δλδ και το ΓΕΛ.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ
  • Να καταργηθεί ο 4386/16 και οι τομείς να επανέλθουν στη προ 4186/13 κατάσταση.
  • Η ΤΕΕ να παραμείνει στη τυπική εκπαίδευση, μ όλες τις ειδικότητες. Καμιά ειδικότητα στη κατάρτιση και στ άλλα υπουργεία. Να καταργηθούν τα ΙΕΚ και η αρχική κατάρτιση.
  • Οχι στη μαθητεία, που εκτός απο αναχρονιστική εκπαιδευτικά, προσφέρει τσάμπα εργαζόμενους στις επιχειρήσεις. ΝΑΙ στο 4ο μετα λυκειακό έτος (θέση της ΟΛΜΕ), με πρακτική άσκηση, δυο μέρες τη βδομάδα και σε εναλλασσόμενους εργασιακούς χώρους. Τις υπόλοιπες τρεις να συμπληρωθούν τα μαθήματα ειδικότητας που δεν θα διδαχθούν στη Β΄και στη Γ΄τάξη.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης, των Εργαστηριακών Κέντρων, που τα τελευταία χρόνια ειναι σχεδόν μηδενική.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου